بیانیه ی حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان در رابطه با رحلت استاد علی جان زاهدی :: پایگاه اطلاع رسانی محمد صابری

پایگاه اطلاع رسانی محمد صابری

پایگاه اطلاع رسانی محمد صابری / زاهدی/ زیر بوم شیملتو علا ء الدینی

پایگاه اطلاع رسانی محمد صابری

پایگاه اطلاع رسانی محمد صابری / زاهدی/ زیر بوم شیملتو علا ء الدینی

بیانیه ی حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان در رابطه با رحلت استاد علی جان زاهدی؛ مشاور رئیس جمهور اسبق و معاون حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با تاسف و تألم فراوان استاد علی جان زاهدی از چهره های شاخص جهادی و علمی، بسوی جهان ابدیت رفت و به رحمت بیکران حق پیوست. و ما را به سوگ خویش نشانده و برای همیشه از وجود مؤثر و با برکت ایشان محروم شدیم.

 

استاد علی جان زاهدی مرد فداکار و از صف عالمان و از خیل نویسندگان و محققان علوم اسلامی و از تحلیلگران امور سیاسی و اجتماعی و از کاروان مجاهدین واقعی بود. ایشان سال های سال با قبول زحمت، با فقر و رنج جانکاه معارف اسلامی را از اساتید بزرگوار و بلند مرتبه و متبحر آموخته بود، استاد زاهدی در فراگیری علوم بسیار مستعد و کوشا بود و ایشان تحصیل علم را در زادگاه خویش( ولایت عزنی ولسوالی ناهور) آغاز و در شهر های قندهار و مشهد مقدس ادامه داد. استعداد ذاتی و کوشش های شبانه روزی در راه تحصیل علوم، از وی شخصیت بارز و متفکر ساخت، در حدی که در بخش های از مسائل اسلامی و اجتماعی صاحبنظر دانسته می شد.

استاد زاهدی عالم مبارز، عدالت خواه، نستوه و مقاوم بود که سال ها در دفاع از اسلام و سرزمین اسلامی ما با قبول خطر و ضرر و تحمل مشقت های جان فرسا، علیه کفر و ظلم و فساد مبارزه کرد. در دوره جهاد، با تمام توان علیه حکومت کمونیستی و اشغالگران روس جنگید و ایشان یکی از شخصیت های برجسته و بارز جهاد بود که در ولایت غزنی یکی از استوانه های جهاد و آغازگران جهاد و فرمانده فاتح و پیروز قلمداد می شد.

استاد زاهدی از بنیان گذاران پاسداران جهاد اسلامی افغانستان بود که همراه با شهید صادقی نیلی، استاد محمد اکبری، ضامن علی محقق وغلام حسین شفق به صورت شورایی مسوولیت رهبری این تشکل را به عهده داشت. و در برهه ی از زمان عضو کلیدی شورای ائتلاف هشت گانه به شمار می آمد، همچنان ایشان یکی از رهبران حزب وحدت اسلامی سابق و از موسسان و معاون حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان، بود. استاد زاهدی خدمات ارزنده ی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کار نامه خویش داشته و از ایشان کتاب های گران سنگی چاپ شده و چاپ ناشده به میراث مانده است.

در چند سال اخیر ایشان مسوولیت مشاورت امور دینی مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان را به عهده داشت.

استاد زاهدی عالم دین، آگاه به زمان، شخصیت سیاسی، فرهنگی، جامعه شناس، نویسنده و محقق بود. استاد زاهدی ضمن اینکه یک نویسنده و خطیب بود یک فرمانده و شخصیت سیاسی نیز بود.

ایشان در هر کاری که وارد میشد خستگی نمی شناخت. با انرژی، با تحرک و صریح الهجه وبا قاطعیت تمام کوشش داشت که هر کار مطابق اصول اسلامی و انسانی پیش برود.

سر انجام ایشان در سن 61 سالگی بعد از چندین سال تلاش و زحمت بی وقفه در راستای ترویج ارزش های اسلامی و انسانی، بسوی جهان ابدیت شتافد. خداوند ایشان را در جوار رحمتش جای دهد و از شفاعت پیامبر اسلام برخوردار سازد.

این مصیبت بزرگ را به خانواده محترم اش به فرزندان، به دوستان، همسنگران و همفکرانش تسلیت عرض میداریم.

روحش شاد و یادش گرامی باد!

4 ثور 1394 شورای مرکزی حزب وحدت ملی اسلامی افغانستان

  • محمد صابری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی